preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Bogoslav Šulek" Slavonski Brod

Login
e-Dnevnik

Informacije za roditelje

Jelovnik

 

 

 


 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 1. 2010.

Ukupno: 606804
Ovaj mjesec: 2962
Danas: 177
CARNet
KAD ZVONO ZVONI!

            

Matična škola

1. 8.00 - 8.45
2. 8.50 - 9.35
3. 9.50 - 10.35
4. 10.40 - 11.25
5. 11.40 - 12.25
6. 12.30- 13.15
   
7. 13.20 - 14.05
8. 14.10 - 14.55
9. 15.00 - 15.45
10. 15.50 - 16.35
11. 16.40 - 17.25
12. 17.30 - 18.15

 

Područna škola - Vranovci

  1.smjena
1. 7.50 - 8.35
2. 8.40 - 9.25
3. 9.40 - 10.25
4. 10.40 - 11.25
5. 11.30 - 12.15
6.

12.20 - 13.05

7./0.sat 13.10 - 13.55
   
  2.smjena
1. 14.00 - 14.45
2. 14.50 - 15.35
3. 15.50 - 16.35
4. 16.40 - 17.25
5. 17.30 - 18.15
6. 18.20 - 19.05
Portal za škole
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
KAKO SMO UČILI O ZAVIČAJU IZ PROŠLOSTI
Autor: Nikolina Terzić, 3. 4. 2017.

         Jedna od tema u nastavi prirode i društva je Moj zavičaj u prošlosti.  O prošlosti svog zavičaja nismo učili samo na satima prirode i društva već i na satima hrvatskog jezika, tjelesne i zdravstvene kulture  te glazbene i likovne kulture.

 Nakon što smo naučili što je prošlost, sadašnjost, budućnost, tko su preci , potomci, snalaziti se na vremenskoj crti te odrediti desetljeće, stoljeće i tisućljeće učenici su dobili zadatak kroz suradničko učenje  istražiti sljedeće teme: Hrana iz prošlosti, Odijevanje u prošlosti, Narodna nošnja i običaji, Dječje igre u prošlosti, Prijevozna sredstva u prošlosti, Predmeti iz prošlosti. Učenici su se koristili različitim izvorima znanja kako bi došli do novih spoznaja, uključili su se i roditelji koji su prikupljali stare  predmete, izrađivali praćke i šlajdere te bake koje su pričale o prošlim vremenima i ispekle nam kolač poderane gaće kojim smo se svi u razredu počastili. Nakon što su prikupili dovoljno materijala učenicu su izradili plakat uz pomoć kojega su ostalim učenicima iznijeli što su to saznali o zadanoj temi te svoja saznanja podijelili s ostalim učenicima. Na taj način smo zamijenili uloge: učenici su poučavali jedni druge,  a učiteljica je bila ta koja je slušala.

 Na satima hrvatskog jezika čitali smo tekst Dite pisan ikavicom na zavičajnom govoru te izradili mali rječnik zavičajnog govora kako bi razumjeli tekst. Čitajući saznali smo da su djeca nekada prije imala puno više obveza u obitelji. Na satu tjelesne i zdravstvene kulture naučili smo plesati takozvano šetano kolo Ja imado jedno tele u kojem smo i pjevali. Na satu glazbene kulture upoznali smo se s glazbenim instrumentima dvojnicom, gajdama i samicom te smo slušali pjesmu Škripi đeram u izvođenju muške pjevačke skupine uz pratnju samice, naučili smo tko su to graničari i od koga su čuvali granicu na Savi  slušajući pjesmu Odavno smo graničari stari.

           Naučili smo kako se kroz prošlost zvao naš grad, kada se prvi puta spominje ime Brod, zašto i kada je izgrađena tvrđava Brod, zašto u našem gradu nema puno starih kuća i zgrada, koji su to važni kulturno povijesni spomenici u zavičaju, a u tome su nam pomogle i PPT prezentacije koje su izrađivali, prema svojoj želji, sami učenici i uz njihovu pomoć pričali o prošlosti zavičaja i županije ostalim učenicima.

       Na kraju smo posjetili i Državni arhiv u Slavonskom Brodu jer je to uz knjižnicu i muzej (koje smo ranije posjetili) ustanova u kojoj možemo istraživati o prošlosti.

       Kroz  aktivno učenje i suradničke aktivnosti stvarali su se  pozitivni odnosi među učenicima i u drugim situacijama, jačale se socijalne vještine učenika, učinkovitije se usvajalo znanje ( dokaz tome je puno petica i četvorki iz ispita znanja), razvijala se sposobnost učenika za samostalno upravljanje procesom učenja. Učenici su  samostalno učili kako doći do informacija, kako ih obraditi i upotrijebiti. Na taj način učenici su se osposobljavali za samostalno učenje, ali i za cjeloživotno učenje.

                                                                               Učiteljica Ljubica Petrović

FOTOGALERIJA






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju